Интересното е, че африканските музиканти поемат перкусиите и духовите инструменти (в оригиналния състав са включени саксофон, тромпет и и от време на време флейта, която създава много приятен контраст спрямо енергичните по принцип мелодии), докато карибските музиканти поемат електрическите инструменти - бас, китара, клавир.
Музиката в повечето случаи е приповдигната и така да се каже ведра, с леко сърце. Вокали има само в отделни композиции (на моменти дразнещи), като те по принцип нямат самостойна роля и са водени от ритъма. Ритъм-секцията е брилянтна, а включването със сола на китарата, духовите, клавира винаги създава приятно отстояние.
Началните им 5 албума са приятни за слушане (впрочем художник на обложките на първите два е Роджър Дийн). Макар че групата продължава да свири редовно и до днес, тя не е в състояние да предложи нещо по-различно. В по-късните им албуми дори неприятно започва да доминира поп-звучене.
Един емблематичен пример от първия им албум: Music for Gong Gong.